hoe de riemrouting van de multiriem voor de dynamo, stuurbekrachtiging en airconditioning te corrigeren.

Het is het beste gebleken om de accessoirebeugel van de MK4-auto’s te gebruiken omdat deze veel compacter is en slechts één multiriem gebruikt in plaats van meerdere riemen, en geen radiatorventilatorsteun heeft zoals de Passat en A4. Het onderdeelnummer van de beugel is 06A903143P, en het wordt gebruikt in alle benzine-MK4 4-cilinderauto’s. Het maakt gebruik van een met veer belaste riemspanner met onderdeelnummer 06A903315E.

Normaal gesproken worden de riemen gerouteerd zoals dit :


De dynamo zal prima werken als deze achteruit draait, maar we moeten de richting van de stuurbekrachtigingspomp en de AC-compressor corrigeren. Om dat te doen, gebruik ik een geleider van een 3.0 V6 Audi met het onderdeelnummer 06C109244C, een afstandsstuk van 2 inch lang en 1,5 inch diameter, en een bout met een inbussleutel van 10×1,5×85 mm. Bevestig het in het getapte gat direct boven en aan de linkerkant van de krukaspoelie. Gebruik vervolgens een multiriem van een 12-kleppen VR6 met het onderdeelnummer 7DPK1360. Je moet één rib van de riem afsnijden om er een 6DPK1360 van te maken (je kunt ook gewoon een 6DPK1360 kopen, maar de 7 is veel makkelijker te vinden en het kost slechts een minuut om met een mes een rib af te snijden).

Je zult de riem als volgt moeten monteren.